2021-12-17

     4 klasės mokiniai toliau mėgaujasi klasės projektine veikla. Kodėl pasirinkome būtent šią projektinę veiklą? Ogi - geresnė atmintis ir pastabumas, pasitikėjimas savimi ir lakesnė fantazija - tokias savybes ugdo piešimas. Visa kūrybinė veikla reiškiasi kompleksiškai: piešiant, lipdant, žaidžiant konstrukcinius bei draminius žaidimus. Taip lavinami visi vaiko asmenybės įgūdžiai ir suvokimas; motoriniai, erdviniai, jutiminiai, emociniai, kūrybiniai, socialiniai, savęs ir kitų pažinimas.

     1. Mąstymas. Ar gali nupiešti tai, ko nesupranti? Filosofai į šį klausimą atsako neigiamai. Juk prieš perteikiant vaizdą ant lapo, pirmiausia jį turi pertvarkyti mintyse, suvokti, kaip jis sukonstruotas, kokios dalys jį sudaro. Tik tada galima jį pavaizduoti. Todėl piešdamas, konstruodamas, lipdydamas vaikas lavina savo vaizdinį, loginį, erdvinį mąstymą, kuris labai svarbus vaiko vystymuisi.

     2. Pastabumas. Piešimas kaip niekas kitas lavina vaiko gebėjimus pastebėti detales, skirtumus, aptikti aplinkoje daug daugiau dalykų negu atrodo iš pirmo žvilgsnio. Tai paaiškina atlikti bandymai, kuriuose vaikams buvo rodomas augalas ir prašoma jį apibūdinti. Vieni turėjo nupiešti augalą, kiti - įdėmiai žiūrėti ir vėliau papasakoti. Paaiškėjo, kad tie, kurie nupiešė augalą, daug geriau suprato ir paaiškino, kas jį sudaro ir kaip jis atrodo, o tie, kurie tik žiūrėjo, pastebėjo daug mažiau dalykų. Taigi piešdami vaikai išmoksta įdėmiau žiūrėti, tampa atidesni, labiau susikoncentravę.

     3. Atmintis. Jei vaikas nuo pat mažų dienų piešia, jis lavina savo vizualinę atmintį, vadinasi tampa pastabesnis, atidesnis, geriau koncentruoja dėmesį. Vizualinė atmintis padeda įsiminti informaciją, ypač mokantis kalbų. Atmintis taip pat prisideda prie fantazijos turtinimo, kadangi kuo daugiau galvoje yra vaizdinių ir žinių, tuo laisviau galime fantazuoti.

     4. Pasitikėjimas savimi. Piešinys - akivaizdus darbo rezultatas, kuriuo vaikai neretai didžiuojasi, todėl labai svarbu, kad jų darbas būtų pastebėtas ir įvertintas. Tėvai gali nesunkiai prie to prisidėti kartu su savo atžala išrinkdami gražiausius, įdomiausius piešinius ir pakabindami juos namuose ant sienų ar prisegdami prie šaldytuvo. Tai suteiks vaikui pasitikėjimo savimi ir skatins išreikšti save. Labai svarbu leisti vaikui piešti taip, kaip jis nori ir, kad ir kaip mokytojams norėtųsi, nereikia gražinti ar taisyti piešinio, nes tai gali sukelti nepilnavertiškumo jausmą. Vaikas pirmiausia turi išmokti pasitikėti savimi.

     5. Skonio lavinimas. Vizualinė raiška puoselėja vaiko estetinę ir meninę kultūrą, lavina skonį, moko pastebėti grožį, jį vertinti ir jo siekti. Tai vaikas ugdo ne tik piešdamas, bet ir lankydamasis parodose, aptarinėdamas su mokytojais, bendraklasiais, tėvais meno kūrinius, juos vertindamas, dalindamasis patirtimi. Kartu vaikas praturtina savo dvasinį pasaulį, darosi imlesnis grožiui.

     Mokytoja Elena


 

2021-12-14

     Šventė! Pas mus svečiavosi ,,Drakoniuko teatras"! Žiūrėjome spektaklį ,,Stebuklinga adata". Ar tikrai, norint sukurti stebuklingus rūbus, reikia stebuklingos adatos? O gal reikia labai labai norėti ir tikėti, kad gali padaryti. Štai tuomet ir įvyksta tikrieji stebuklai. O jeigu vaikai labai labai nori susitikti su Kalėdų seneliu, jis būtinai juos aplanko:)
   
 

2021-12-10

     Klasės projektas ,,Kalėdinė dailės terapija" yra viena tobuliausių erdvių emocijų pažinimui ir auginimui. Čia vaikas gali tai daryti maksimaliai saugioje aplinkoje, nes jis jaučia, kad priimu jį visokį – su visu jo pykčiu, liūdesiu ir baime. Tai natūralios emocijos. Užtenka jas išgyventi – tai jau yra terapijos procesas. Emocinis fonas tarsi filtras mus veikia įvairiose situacijose: pavyzdžiui, žmogus gali išgyventi baimę, nepripažinimą arba, įpratęs viską kontroliuoti, bijo leisti sau jausti. Terapijos metu atsiranda formų, kurių tu nekontroliuoji, o tai sukelia daug emocijų. Reakcijų būna įvairių: vaikas gali nutraukti procesą arba nuo jo atitolti, nes tai, ką atrado, jam yra nauja. Tai džiugina.

     Mokytoja Elena


 

2021-12-13

Pasipuošėme

   

     P. S. Daugiau nuotraukų rasite mūsų facebook puslapyje.

 

2021-12-10

     ,,Meškučių" grupės vaikučiai, vadovaujami logopedės Rasos ir mokytojos Daivos, sukūrė malūną ,,Linksmuolis" ir dalyvavo Respublikiniame ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo įstaigų švietimo pagalbos specialistų projekte ,, Minčių malūnas", kurį organizavo Marijampolės vaikų lopšelis-darželis ,,Pasaka".