2022-05-25

       Kaišiadorių r. Gudienos mokyklos-darželio „Rugelis“ mokiniai 2022-05-25 vyko į ekskursiją, prie kurios vėl dosniai prisidėjo visiems gerai žinomas verslininkas ir Kaišiadorių savivaldybės Tarybos narys Algimantas Radvila.

     Smiltynė – Klaipėdos miesto dalis, esanti Kuršių nerijoje – į pietus nuo Kopgalio. Visa Smiltynė priklauso Kuršių nerijos nacionaliniam parkui. Visą Smiltynę dengia miškai, prie jūros – kopos ir paplūdimiai, yra Lietuvos jūrų muziejus-akvariumas ir delfinariumas. Šią vietą galima vadinti uostamiesčio rojaus kampeliu. Jos grožis ir senovinė architektūra ligi šiol žavi pačius klaipėdiečius ir svečius iš viso pasaulio. Lankėme Lietuvos jūrų muziejų, kurio atjaunėjusios ir praturtėjusios ekspozicijos lankytojams yra atvertos istorija pulsuojančiose restauruotose erdvėse – po aukštais pylimais slypinčiose poternose ir iš vandens išnirusiuose kaponieriuose. Neatpažįstamai pasikeitęs akvariumas pakvietė į intriguojančią kelionę nuo Lietuvos upelio, ežero per Baltijos ir Šiaurės jūras į tropinius vandenis. Pagrindinė rekonstruoto muziejaus akvariumo puošmena ir naujiena, masinanti lankytojus – 25 m ilgio perregimas akrilo tunelis, juo eidami pasijutome tarsi po vandeniu ir galėjome iš arti stebėti įspūdingąsias žuvis, savo grėsmingu grožiu pranokstančias ryklius. Apsilankėme Delfinariume, stebėjome delfinų ir ruonių pasirodymą, atsipalaidavome, pajautėme ramybę, džiaugsmą. Įspūdingame delfinų pasirodyme pasigrožėjome šių nuostabių gyvūnų sugebėjimais. Pasirodymo metu, delfinai atliko akrobatinius triukus, šoko, dainavo, piešė, žaidė su kamuoliu, ir mėtė krepšinio kamuolį. Nepaliko abejingo nė vieno žiūrovo. Edukacija „Ruonis iš ateities“. Ar kada susimąstei, kaip atrodys gyvūnai, vandenynai po 30-ies metų? Ar žinojai, kokios yra taršos formos? Ar pagalvojai, kad tavo kasdieniai pasirinkimai yra svarbūs gamtos pasaulio išlikimui? Ar žinojai, kad Tavo rūpestingumas Žemės planeta yra labai reikalingas?“ – visų šių klausimų klausia edukacijos pagrindinis veikėjas, atvykęs iš ateities įspėti žmonijos, apie gresiantį gyvūnų išnykimą – tai Ruonis Padangarus. Ruonio Padangarus istorija, kūrybiškumą skatinančios interaktyvios užduotys ir vaizdingi įtraukūs pasakojimai padės įsisavinti problemos rimtumą bei ieškoti išeičių aplinkos išsaugojimui. Ar Ruonio Padangarus atvykimo misija, sužadinti žmonių sąmoningumą ir rūpestingumą gamta, bus pasiektas, parodys edukacijos dalyvių refleksijos. Edukacija „Pingvinai- kuo mes panašūs“. Kokie yra pingvinai? Kiek pingvinų rūšių gyvena pasaulyje? Kur jie gyvena? Ar jie turi jausmus? Į ką jie panašūs? Kaip pingvinai gyvena? Atsakymų į klausimus paieškos padeda pažinti ne tik pingvinų gyvenimo būdą ir sąlygas, bet ir skatina prisiimti atsakomybę už mus supančią aplinką, šalia esančius žmones. Moko atpažinti, įvardyti problemas ir drąsina kalbėti apie savo jausmus bei emocijas. Edukacija „ Ką kalba švyturiai? Švyturių atsiradimo priežastys leidžia naujai pamatyti navigacinių išradimų istoriją. Švyturių statybinės konstrukcijos kviečia pažinti architektūrą. Švyturių vietos įkvepia geografiniams atradimams. Tokios praktinės užduotys kaip išsiųsti švyturio signalą ir saugiai įvesti laivą į uostą moko ne tik greitos orientacijos, bet dirbti komandoje, būti atsakingu ir patikimu kolega. Norint kad, vaikai butų neabejingais Lietuvai, augtų šalies patriotais, atsakingais už ją, visų pirmą, turime išmokyti ją pažinti, mylėti, pamatyti kokia ji nuostabi. Mokiniai patiria džiaugsmą mokantis vieni iš kitų, kitoje aplinkoje - praktinėje veikloje, suaktyvina motyvaciją mokytis ir pažinti. Bendru visos mokyklos ekskursijų metu formuojasi vaikų socialinė kompetenciją, kuri skatina ugdytis draugiškumą, bendravimą, bendradarbiavimą tarpusavyje, jausti dėkingumą rėmėjams, mokytojams, tėvams. Skiriamas ypatingas dėmesys emociniam intelektui, nes kitoje, ne tokioje saugioje aplinkoje, atsakomybė už save ir draugą yra didesnė, stipresnė. Taip pat pareigingumo, saugumo, atsakingumo, higienos, elgesio taisyklių mokėjimo, pritaikymo ir laikymosi darna. Informacija išlieka ilgiau ir būna išsamesnė, tikslesnė, efektyvesnė, kada vaikas pamato pats ir tai patiria gyvai per asmeninį ir komandinį potyrį.

     Po visko – mus nustebino ir pradžiugino vėl geroji rėmėjo Algimanto širdis, nes užbaigdami ekskursiją prie kelto važiavome traukinuku. Jis užsakė visą traukinuką ir juo bildėjo tik mūsų ,,Rugeliukai“.

     Mokytoja Elena

   

     P. S. Daugiau nuotraukų rasite mūsų Facebook puslapyje.