2019-09-24

      2019-09-24 PU grupė ir 1-4 klasių mokiniai vykome į edukacinę ekskursiją, į Kauną. Ekskursijos ir edukacinių pamokų tikslas: susipažinti iš arčiau, gido pagalba, su zoologijos sodo gyvūnais, atlikti praktines veiklas ir dalyvauti edukacijose, mokantis kitoje aplinkoje. Lankėmės Zoologijos sode, ten vyko pažintinė apžvalga gido pagalba, zoologijos sodo gyventojų, turėjome galimybę susitikti iš arčiau su ruoniais ir dalyvauti jų maitinimo procese. Taip pat turėjome pasaulio pažinimo edukacinę pamoką ,, Seniausi pasaulio gyventojai – ropliai“. Po to lankėmės Tado Ivanausko zoologijos muziejuje ir tęsėme pasaulio pažinimo edukacines pamokas pagal amžiaus grupes: priešmokyklinė grupė ir 1 klasė ,,Lietuvos žinduoliai‘‘, 2 klasės ,,Lietuvos paukščiai‘‘, 3-4 klasės ,, Žuvys, ropliai ir varliagyviai‘‘.  Išmokome pažinti gyvūnus pagal jų rūšį, tapome beveik tikrais pėdsekiais gamtoje ir ne tik patys muziejaus ekspozicijose gyvūnus suradome, bet juos ir iš arti pamatėme gyvus. Būdami gamtoje ne visada pamatome šaką taškenantį didįjį margąjį genį, uosio kamieno žievę laupantį taurųjį elnią ar olą rausiančią rudąją lapę. Tačiau, kad žvėrys vienoje ar kitoje vietoje gyvena, išduoda palikti įvairūs veiklos pėdsakai. Žemės planetoje nėra nei vieno žemyno, kuriame nebūtų gyvybės. Nei karštis ar šaltis, drėgmė ar sausra gyvūnams nėra kliūtis įsikurti vienoje ar kitoje teritorijoje. Tik… Kažin, ar yra tokių, kurie visus pasaulio gyvūnus suskaičiuoti, pažinti ar jų pavadinimus pasakyti galėtų? Kartais, pamačius gyvūno paveikslėlį, imame į rankas knygą po knygos, kol sužinome, kuo jis vardu. Mes norėjome nematytų ir nežinomų gyvūnų pavadinimus sužinoti žiūrėdami į muziejaus eksponatus. Nesuklysite pagalvoję, kad kiekvienas profesionalus gamtininkas ar mėgėjas, įsimylėjęs paukščius, žuvis, drugius, gyvates ar augalus, turi savo pamėgtą paukštį, vabalą, gėlę ar grupę jų, su kuriais sieja jautrūs prisiminimai, neišdildomos, giliai širdyje slepiamos susitikimų su jais akimirkos, galiausiai su jais susiję tyrimų ar stebėjimų valandos. Tad išgirdę žodžius „Saugokime gamtą‘‘, mes pirmiausia dabar siesime su savo širdies ir proto sentimentais… Tad skatindami vaikus būti neabejingais gamtai, atsakingais už ją, visų pirmą, turime išmokyti ją pažinti… Nes, kaip vaikas gali rūpintis gamta, jei jis nežino, kaip atrodo paukštukas nykštukas, kokį ženklą kūrėja gamta išpiešė ant kaukolėtojo sfinkso krūtinėlės, kokio dydžio yra mažiausias plėšrus žinduolis pasaulyje. Norėjome pažinti, norėjome išmokti, norėjome pamatyti iš arti, tuomet mums laikas buvo vykti į Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejaus edukacines veiklas. Norint kad, vaikai butų neabejingais gamtai, atsakingais už ją, visų pirmą, turime išmokyti ją pažinti, tuomet jie tokiais ir bus. Taip pat patyrėme džiaugsmą mokantis ir mokant kitus, drauge vieni iš kitų, kitoje aplinkoje, kitaip, nei teorinėje pamokoje, o praktinėje veikloje, suaktyvinome motyvaciją mokytis ir pažinti, sužinoti nematytų ir nežinomų gyvūnų pavadinimus žiūrint praktinėje veikloje į muziejaus eksponatu. 

     Ekskursijos vadovė vyr. mokytoja Elena Bagdonienė